برگ زیتون

Olive leaves

برگ زیتون

برگ زیتون از زمانهای قدیم برای مداوای بسیاری از امراض عفونی به کار می رفته است، اگر چه برای مدت چند قرن به فراموشی سپرده شده بود ولی دوباره در اوائل قرن نوزدهم اعتبار خود را بازیافت و عصاره آبی آن برای معالجه مالاریا با موفقیت همراه بوده است. در تاریخ پزشکی ثبت شده، از کینین قوی تر بوده و اثر بهتری داشته است.

در سال 1960 میلادی دانشمندان توانستند ماده موثر برگ زیتون را که اوله یوری پین نامیده می شود از آن جدا ساخته و با موفقیت برای برطرف کردن عفونت به کار برند؛ ولی به علت این که ساخت این ماده گران تمام می شد اهمیت چندانی نیافت.

دانشمندانی که روی برگ زیتون تحقیق می کردند دریافتند که اوله یوری پین به داخل سلول نفوذ کرده و از تولید مثل و زیاد شدن ویروس جلوگیری می کند؛ بنابراین به آسانی امراض مانند  Herpes، آنفونزا، فلج اطفال، سرماخوردگی و خستگی مزمن و عفونت های قارچی را از بین می برد.

در سال 196 یکی از دانشمندان توانستند دو ماده دیگر را در برگ زیتون کشف کنند این مواد را اسید الونولیک و الی نولیت کلسیم نامگذاری کردند. این دو ماده اثر میکروب کشی بسیار قوی داشته و سمی هم نیستند.

←پیشنهادات ویژه: عرق عناب

البته به کار بردن لغت آنتی بیوتیک برای برگ زیتون درست نیست. زیرا آنتی بیوتیک ماده ای است که از زیاد شدن میکروب ها جلوگیری کرده و آنها را از بین می برد، و ضمنا میکروبهای مفید معده و روده را نیز می کشد و عوارضی مانند اسهال و دل درد و ناراحتی های روده ای، و ده ها عارضه دیگر تولید می کند. ولی برعکس برگ زیتون فقط به میکروبهای مضر و بیماری زا حمله کرده و اثر بد روی میکروبهای مفید ندارد.

عمل برگ زیتون در بدن آن صورت است که به داخل سلول نفوذ کرده و آنزیم تولید شده توسط ویروس آنزیم پروتئاز را خنثی می کند. آنزیم پروتئاز ویروس ایدز را قادر می سازد که اسید ریبونوکلئیک سلول سالم را تغییر دهد. اوله یوری پین لایه خارجی میکروب ها را حل کرده و آنها را ناتوان ساخنه و از بین می برد.

یکی دیگر از خواص اوله یوری پین، جلوگیری از اکسیده شدن لیپوپروتئین با چگالی کم LDL کلسترول بد است و می تواند این ماده را تا حدود 30% پائین بیاورد و مانند یک آنتی اکسیدان بسیار قوی عمل کند. ضمنا اوله یوری پین سلولهای دفاعی بدن را افزایش داده و مصونیت بدن را در مقابل بیماریها افزایش می دهد. به طور خلاصه می توان گفت که با تحقیقات انجام شده، برگ زیتون بر روی بسیاری از بیماریهای عفونی، اثر درمانی بسیار خوبی از خود نشان داده است و از آن جمله می توان به بیماریهای زیر اشاره کرد:

←پیشنهادات ویژه: خرید سویق دیابت

هرِپِس، زونا، ایدز، خستگی مزمن، یرقان ویروسی، سینه پهلو، سل، مسمومیت خونی، عفونت دستگاه ادراری، عفونت گوش، بیماریهای قارچی، بالا بودن فشار خون، کلسترول بالا، عفونت های بعد از عمل جراحی، دندان درد، ضربان نامنظم قلب، بواسیر، سوریاسیس. مطمئنا با ادامه تحقیقات این لیست اضافه خواهد شد.

آنتی بیوتیک ها روی عفونت های قارچی نه فقط تاثیر ندارند بلکه باعث ازدیاد و تشدید آن می شوند؛ و اکثر هم علت عفونت های قارچی استفاده از آنتی بیوتیک ها می باشد؛ زیرا آنها اسیدفیلوس را که میکروب مفید روده می باشد از بین می برند؛ و باعث برهم خوردن تعادل بین این میکروب مفید و candida می شوند، و بنابراین مقدار کاندیدا بالا رفته و شکل خود را عوض می کند و به قسمت های دیگر بدن نفوذ کرده و عوارض گوناگون مانند: خارش، گازمعده، خستگی مفرط، یبوست و ده ها مرض دیگر تولید می کند که طب مدرن هنوز داروئی برای آن ندارد و حتی آن را نمی شناسد.

در حالی که برگ زیتون یکی از داروهای بسیار مهم در برطرف کردن این عوارض می باشد.

طریقه و مقدار مصرف

عصاره آبی: مقدار مصرف آن 25 – 15 قطره همراه با آب سه بار در روز است.

تنتور: مقدار مصرف آن 20 – 10 قطره همراه با آب سه بار در روز است.

کپسول: معمولا کپسولهای 250 میلی گرمی در بازار عرضه می شود. باید یک کپسول سه بار در روز مصرف شود.

←پیشنهادات ویژه: خرید ریشه زنبق

عوارض جانبی برگ زیتون
عوارض جانبی برگ زیتون

عوارض جانبی

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که برگ زیتون به هیچ وجه اثر بدی روی بدن ندارد؛ و حتی مصرف بیش از اندازه و زیاد آن عوارضی تولید نمی کند. البته تعداد بسیار کمی از بیمارانی که برگ زیتون برای مداوای عفونت استفاده کرده اند.

نسبت به آن عکس العمل نشان داده اند. این عوارض کاملا طبیعی است و به علت جمع شدن مقدار زیادی سموم مختلفه در بدن، و همچنین در اثر از بین رفتن میکروب ها و سلول ها، مقداری سم وارد خون شده که بدن باید آنها را دفع کند؛ و چون اعضا دفع سموم بدن مانند کلیه ها، جگر، ریه ها، پوست و روده بزرگ قادر نیستند که به آسانی همه سموم را بیرون بریزند؛ ممکن است عوارضی مانند خستگی شدید، سردرد، اسهال و درد عضله بروز کند که با کم کردن مقدار دارو، بدن می تواند به آهستگی این سموم را دفع کند و عوارضی از بین می رود.

البته خوانده می شود و آن عوارضی است که بیماری رابطه ندارد و پس از مصرف آنتی بیوتیک پیش می آید. که معمولا به تدریج از بین می رود و در صورت برطرف نشدن با داروهائی مانند استروئید درمان می شود.

←پیشنهادات ویژه: عرق کندر

شما می توانید برای آشنایی با زیتون، عوارض و عوامل آن از طریق سایت من دو سلام آشنا بشید از این که تا انتهای این مقاله ما رو همراهی کردید سپاس گذاریم ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا