گل ارمنی چیست ؟ خواص و مضرات آن

خاک سرخ یا گل ارمنی

نام فارسی: خاک

نام عربی: تُربَه

نام انگلیسی: Soil

نام های دیگر: تُراب, خاک سرخ , خاک رس قرمز

گل ارمنی نوعی خاک است که معمولاً در آب و هوای گرم، معتدل و مرطوب ایجاد می شود و تقریباً 13 درصد از خاک های زمین را تشکیل می دهد.
این خاک حاوی لایه‌های نازک مواد آلی معدنی خاک های شسته شده است که بر روی لایه‌ای قرمز رنگ از آبرفت قرار دارد. گل ارمنی حاوی مقادیر زیادی رس می باشد و عموماً از هوازدگی سنگ های کریستالی و دگرگونی قدیمی به دست می آیند . این خاک ها به دلیل رنگ قرمز غنی آنها نامگذاری شده اند که می تواند از قهوه ای مایل به قرمز تا زرد متمایل به قرمز به دلیل محتوای بالای آهن آنها متفاوت باشد.
خاک سرخ بسته به نحوه مدیریت آن می تواند خاک خوب یا ضعیف باشد. معمولاً مواد مغذی و هوموس  آن کم است و به دلیل ظرفیت نگهداری کم آب ، کشت  درآن دشوار است .
با این حال، حاصلخیزی این خاک‌ها را می‌توان با آهک‌سازی و سایر تکنیک‌های کشاورزی بهینه کرد.

گل های ارمنی منبع مهمی هستند زیرا بخش بزرگی از زمین های کشاورزی روی زمین را تشکیل می دهند. در کشورهایی مانند چین، هند و یونان که مقادیر زیادی خاک سرخ وجود دارد، شناخت خواص خاک برای کشاورزی موفق بسیار مهم است.
خواص گل ارمنی می تواند در مناطق مختلف متفاوت باشد و ممکن است برای دستیابی به بهترین نتایج به اقدامات مدیریتی متفاوتی نیاز داشته باشد.

گل ارمنی

خواص درمانی گل ارمنی

خاک سرخ ماده ای فراوان در طبیعت است که اغلب به صورت خاک یافت می شود.
با این حال، چیزی که بسیاری از مردم نمی دانند این است که خاک سرخ یا گل ارمنی نیز یک درمان طبیعی بسیار موثر با کاربردهای فراوان و متنوع برای سلامتی و زیبایی است.

خاک سرخ دارای محتوای بالایی از اکسیدهای آهن و هیدروکسید است که به آن رنگ قرمز عجیبی می دهد. همچنین حاوی سیلیکات آلومینیوم و سیلیکات منیزیم است که برای تسکین ناراحتی عضلات مفید است.

گل ارمنی یک داروی طبیعی موثر برای تحریک گردش خون است. این گل با تقویت جریان خون و تامین اکسیژن بیشتر در عضلات، به عضلات کمک می کند تا آسیب ها یا دردهای مزمن را تسکین دهد.
برای استفاده بهینه از این ماده ، مهم است که آن را فقط در مواردی که مشکل التهابی حاد وجود ندارد، استفاده کنید.

این خاک به ناحیه ای که از آن استفاده می شود گرما می دهد. اگر آن را با روغن های درمانی ترکیب کنید، موثرتر است. خاک قرمز همچنین یک ضد عفونی کننده قوی است و لایه های عمیق تر پوست (درم) را بیشتر تصفیه می کند.

خاک رس قرمز همچنین خاصیت قابض دارد و یک داروی قوی برای تقویت وبهبود سریع جای زخم می باشد، زیرا به راحتی جذب می شود و به تخلیه هر گونه ناخالصی در ناحیه استفاده شده, کمک می کند. خاک رس قرمز به دلیل قدرت جذب بالایی که دارد باعث خنثی سازی سریع سموم می شود.

یکی دیگر از مزایای سلامتی گل ارمنی این است که یکی از بهترین درمان های طبیعی برای واریس است و همچنین درد ناشی از آرتروز یا التهاب خفیف را تسکین می دهد .
اگر بعد از ورزش درد عضلانی احساس می کنید آن را در ناحیه ای که احساس گرفتگی می کنید بمالید، به زودی متوجه بهبودی خواهید شد.

←پیشنهادات ویژه: روغن گنه گنه درمان ارتروز

خواص مفید این محصول درصنعت زیبایی و لوازم آرایشی نیز دیده می شود. برای پوست های حساس و لطیف بسیار توصیه می شود . اگر آکنه دارید ، خاک رس قرمز به شما در تنظیم چربی اضافی  پوست کمک می کند و همچنین روند بهبود اسکار آکنه را بهبود می بخشد. علاوه بر این برای از بین بردن جوش ها و جوش های سرسیاه مفید است.

این گل برای کنترل مشکلات تعریق بیش از حد نیز توصیه می شود .

به پاکسازی کامل پوست  و بازسازی سلولی کمک می کند. به عنوان یک پاک کننده و اسکراب هم برای بدن و هم برای صورت بسیار توصیه می شود.
با استفاده از ماسک های ساده تهیه شده از آن به درمان خشکی پوست و از بین بردن سلولیت کمک می کند.
همچنین می توان از آن به عنوان ماسک موهای چرب استفاده کرد، زیرا به تنظیم چربی اضافی در ریشه مو کمک می کند.
اما به دلیل رنگ قرمز آن , برای موهای بلوند یا رنگ روشن توصیه نمی شود.
به طور کلی، گل ارمنی باعث شادابی پوست می شود و پوست را عمیقاً تقویت می کند.

←پیشنهادات ویژه:کالاندولا ضد جوش و شفافیت پوست

سایر خواص درمانی گل ارمنی

۱- ترکیب گل ارمنی در آبغوره  خیارک را درمان می کند. (خیارک ورم و دملی به شکل خیار است که در غده‌های لنفاوی کشاله ران ظاهر می شود و تولید درد می کند.)

۲-  ترکیب آن در سرکه  برای درمان لک و پیس توصیه می شود و همچنین  از خارش بین انگشتان جلوگیری می کند.

۳- با اضافه کردن کمی روغن بادام به آن یک ماسک مفید برای درمان کک ومک بدست می آید  که استفاده از آن در شب توصیه می شود.

۴- آن را با آب چغندر پخته مخلوط کنید و تا گرم است  بر روی موضع واریس استفاده کنید. ورم واریس را درمان می کند.

۵- گل ارمنی رابا تخم گشنیز نرم بسایید و روی پنبه ریخته و بر موضع گذارید. فیستول یا بواسیر را درمان می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا