۱۰خواص پر کاربرد روغن مگس

روغن مگس به طور کلی به روغنی گفته می شود که از مگس استخراج می شود.معمولا از مگس های گونه های خاصی مانند مگس زیتونی استخراج می شود.این روغن معمولا دارای مواد مغذی متنوعی است که ممکن است در برخی محصولات غذایی یا درمانی استفاده می شود.

روغن مگس فواید بسیاری دارد که به دلیل کمیاب بودن آن شاید خیلی از ما از انها مطلع نباشیم.

۱. خواص روغن مگس برای پوست و مو

روغن مگس به عنوان یک منبع غنی از اسیدهای امگا-3شناخته می شود که می تواند به سلامت پوست و مو کمک کند.این روغن به دلیل،ضد التهاب بودن،ترطیب و تغذیه مو برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو مفید است.

  • ضد التهاب

روغن مگس دارای خواص ضد التهابی است که می تواند التهابات پوست سر را کاهش دهد و از ریزش موها جلوگیری کند.التهابات پوست سر ممکن است یکی از عواملی باشد که باعث ریزش مو می شود.

  • مرطوب کننده

استفاده از این روغن ممکن است به ترطیب(رطوبت بخشی)موها و پوست سر کمک کند،که می تواند از خشکی و ترک های موها جلوگیری کند و موها را سالم نگه دارد.

  • تغذیه موها

اسید های چرب امگا-3که در روغن مگس وجود دارد،می توانند به تغذیه موها کمک کنند و سلامت انها را افزایش دهند.موها نیاز به تغذیه سالم دارند تا قوی و سالم باشند و اسید های امگا-3 میتوانند این تغذیه را فراهم کند.

خواص روغن مگس برای پوست و مو

  • درمان موخوره

روغن مگس به دلیل ویژگی های ضد قارچی،ضد التهابی و مرطوب کننده اش،می تواند در درمان موخوره موثر باشد.این روغن میتواند کمک کند تا قارچ هایی که باعث موخوره می شوند را کنترل کرده و از رشد آنها جلوگیری کرد.

روش مصرف برای تغذیه مو

برای استفاده می توانید مقدار کمی این روغن را به محلول شامپو خود اضافه کنید و سپس به طور معمول موهای خود را با آن شستشو دهید.همچنین می توانید روغن مگس را به ور مستقیم بر روی پوست سر خود ماساژ دهید و بعد از مدت 30دقیقه شستشو دهید.

۲. درد مفاصل و ارتروز

همانطور که گفتیم روغن مگس سرشار از اسید های امگا-3هست،این اسید های موجود در این روغن می تواند در بهبودی درد مفاصل و ارتروز اثر بخش باشد.

۳. کاهش التهاب

اسید های چرب امگا-3که در روغن مگس وجود دارد،می توانند به کاهش التهابات مرتبط با ارتروزکمک کنند. این اسید ها می توانند عملکرد سیستم ایمنی را تغییر داده و فرایند التهابی را کاهش دهند.

پیشنهاد ویژه:خرید روغن مگس از فروشگاه مندو سلام

۴. درمان زخم

یکی دیگر از خاصیت های روغن مگس درمان زخم ها است.این روغن دارای ترکیباتی مانند آنتی بیوتیک ها،آنتی اکسیدان ها و عوامل ضد التهابی است که می توانند التهاب را کاهش داده و فرایند بهبودی را تسریع کنند.همچنین،ویتامین ها و مواد مغذی موجود در این روغن نیز به بهبود و تقویت بافت های پوست کمک میکند.

روغن مگس حاوی ویتامین های مختلفی است که می توانند به بهبود زخم کمک کنند،از جمله:

  • ویتامین E

این ویتامین یک انتی اکسیدان قوی است که می تواند به جلوگیری از آسیب های اکسیداتیو در سلول پوست کمک کند و فرایند بهبود زخم را سریع تر کند.

  • ویتامین A

این ویتامین نقش مهمی در تجدید سلول های پوست دارد و می تواند به بهبود زخم کمک کند.

  • ویتامین D

این ویتامین نیز می تواند درفرایند بهبود زخم ها و تقویت بافت های پوستی موثر باشد. این ویتامین ها به طور ترکیبی می توانند به بهبود زخم ها و تسریع فرایند بهبودی کمک کنند.

روش مصرف برای بهبود زخم

برای استفاده از روغن مگس برای بهبود زخم ها،می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. قبل از استفاده از این روغن،مطمئن شوید که زخم تمیز و خشک باشد.از شستشو زخم با آب و صابون یا محلول های ضدعفونی کنند استفاده کنید.
  2. با استفاده از یک سرنگ یا پمپ دقیقا این روغن را بر روی زخم بمالید.ممکن است لازم باشد کمی از روغن را ماساژ دهید تا به  طور یکنواخت روی سطح زخم پخش شود.
  3. پس از استفاده این روغن،ممکن است بخواهید زخم را با یک بانداژ یا پوشش مناسب و تمیز ببندید تا رطوبت را در داخل حفظ کنید و از عفونت جلوگیری شود.
  4. این فرایند را به طور منظم تکرار کنید،به محض این که این روغن جذب شود یا زخم دوباره خشک شود،می توانید مجددا از روغن استفاده کنید.
پیشنهاد ویژه:خرید روغن مگس از فروشگاه مندو سلام

۵. خواص روغن مگس در بهبود بیماری های قلبی

همانطور که گفتیم روغن مگس اسید های چرب امگت-3مفید مانند ایکوزاپنتائنوئیک اسید(EPA) و دوکوزاهگزائنوئیک اسید(DHA)است که خواص زیر را برای بهبود و پیشگیری از بیماری های قلبی دارند:

اسید های چرب امگا-3 موجود در این روغن می توانند التهابات را کاهش داده و بهبود عملکرد عروق خونی را تسهیل کنند،که می تواند در کاهش ریسک بیماری های قلبی و عروقی موثر باشند

خواص روغن مگس در بهبود بیماری های قلبی

مطالعات نشان داده اند که مصرف امگا-3می تواند فشار خون را کاهش داده و از برخی بیماری های قلبی مرتبط با فشار خون بالا جلوگیری کند.

امگا-3 می‌تواند سطح کلسترول بد (LDL) را کاهش داده و سطح کلسترول خوب (HDL) را افزایش دهد که می‌تواند به حفظ سلامت قلب کمک کند.اسیدهای چرب امگا-3 می‌توانند عملکرد قلبی را بهبود بخشند و عملکرد قلبی را تسهیل کنند.

روش مصرف روغن مگس برای بیماری های قلبی

برای بهبود بیماری‌های قلبی، می‌توانید روغن مگس را به صورت زیر مصرف کنید:

1.می‌توانید روغن مگس را به صورت مستقیم مصرف کنید. برای این کار، می‌توانید یک قاشق غذاخوری این روغن را به غذاهای خود اضافه کنید یا آن را به صورت مستقیم مصرف کنید. اما توجه داشته باشید که طعم و بوی این روغن ممکن است برای برخی افراد مطلوب نباشد.

2.این روغن را می‌توانید به عنوان یک جایگزین سالم برای روغن‌های دیگر در طبخ استفاده کنید. از آن برای پخت و پز، سرخ کردن و سایر فرآیندهای پخت غذاها استفاده کنید

پیشنهاد ویژه:خرید روغن مگس از فروشگاه مندو سلام

۶. تقویت قوه بینایی

طبق گفته های قبل روغن مگس حاوی اسیدهای چرب امگا-3 است که می‌تواند برای حفظ و بهبود قوه بینایی مفید باشد. خواص آن شامل:

امگا-3 موجود در این روغن می‌تواند به حفظ سلامت عینک و جلوگیری از بروز بیماری‌هایی مانند آب مروارید (کاتاراکت) و بیماری‌های شبکیه مربوط به پیری کمک کند.

مطالعات نشان داده‌اند که مصرف امگا-3 می‌تواند ریسک بروز بیماری‌های ماکولای ارتباطی، از جمله بیماری ماکولای خشک و برخی از حالت‌های پیشرفته‌تر آن مانند افتالمی، را کاهش دهد.

اسیدهای چرب امگا-3 دارای خواص ضد التهابی هستند که می‌توانند به کاهش التهابات در ساختارهای چشمی کمک کنند و از بروز بیماری‌هایی مانند التهابات خشکی چشم (کراتیت خشک) جلوگیری کنند.

روش مصرف روغن مگس برای تقویت بینایی

برای این مورد هم مثل روش مصرف برای بهبود بیماری های قلبی،به صورت استفاده در طبخ و یا به روش مستقیم(یک قاشق در روز)قابل استفاده است.

پیشنهاد ویژه:خرید روغن مگس از فروشگاه مندو سلام

۷. خواص درمانی روغن مگس برای تسکین درد قولنج

برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف این روغن ممکن است برای بهبود علائم قولنج مفید باشد. این خواص شامل موارد زیر می‌شود:

همانطور که بارها اشاره کردیم اسیدهای چرب امگا-3 موجود در روغن مگس می‌توانند خواص ضد التهابی داشته باشند که می‌تواند به کاهش التهابات مفاصل کمک کند، که یکی از عوامل اصلی در قولنج است.استفاده از این روغن می‌تواند به کاهش درد و تورم مفاصل مرتبط با قولنج کمک کند و همچنین امگا-3 می‌تواند به حفظ انعطاف‌پذیری و سلامت مفاصل کمک کند، که این موضوع می‌تواند در کاهش علائم قولنج تاثیرگذار باشد.

خواص درمانی روغن مگس در تسکین درد قولنج

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که مصرف روغن مگس می‌تواند به کاهش نیاز به مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) که برای درمان قولنج استفاده می‌شوند، کمک کند، که می‌تواند از عوارض جانبی مرتبط با آنها کاهش دهد.

روش مصرف روغن مگس برای تسکین درد قولنج

برای استفاده از روغن مگس به عنوان درمان قولنج، می‌توانید چند قطره از آن را به هر قسمت از بدن که قولنج دارید مالش دهید.

پیشنهاد ویژه:خرید روغن مگس از فروشگاه مندو سلام

۸. درمان پف زیر چشم

روغن مگس یکی از روش های طبیعی است که برای درمان پف زیرچشم مورد استفاده قرار می گیرد.در این مقاله بارها اشاره کردیم که این روغن حاوی مواد ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است،که می تواند به تسکین و کاهش پف زیر چشم کمک کند.

روش مصرف روغن مگس برای پف زیر چشم

برای استفاده از روغن مگس برای پف زیر چشم، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. پیش از استفاده از این روغن، پوست زیر چشم را به آرامی با آب گرم و ملایم و یا یک محلول تمیز کننده پوستی تمیز کنید تا از آلودگی‌ها و آرایش پاک شود.
  2. یک قطره این روغن را روی نوک انگشتانتان بریزید.
  3. آرام‌آرام و با حرکات ملایم، روغن را به طور یکنواخت روی پوست زیر چشم خود مالش دهید. می‌توانید این کار را به صورت دایره‌ای یا خطی انجام دهید.
  4. با استفاده از نوک انگشتانتان، پوست را به طور آرام و ملایم ماساژ دهید. این کار می‌تواند به جذب روغن توسط پوست کمک کند و بهبود روده‌های خونی را تشویق کند.
  5. روغن را به طور کامل به پوست زیر چشم جذب کنید، اما از مقدار زیاد استفاده نکنید تا پوست چرب نشود.

بهتر است این روش را شب‌ها قبل از خواب انجام دهید تا به پوست زمان کافی برای جذب و استراحت دهید.

پیشنهاد ویژه:خرید  روغن مگس از فروشگاه مندو سلام

۹. درمان زنبور گزیدگی

خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده روغن مگس نقش بسیار مهمی در بهبود زنبور گزیدگی دارد.این روغن به عنوان یک روش طبیعی برای کاهش التهاب،تسکین درد و حتی کنترل واکنش های حساسیتی مرتبط با زنبور گزیدگی مورد استفاده قرار می گیرد.

روش مصرف روغن مگس برای زنبور گزیدگی

برای استفاده از روغن مگس به عنوان روشی طبیعی برای کمک به تسکین زنبور گزیدگی، می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  1. ابتدا محل زنبور گزیدگی را با آب و صابون به دقت تمیز کنید تا هر گونه مواد آلودگی را از بین ببرید.
  2. یک قطره روغن مگس را به نوک انگشت خود برداشته و روی ناحیه زنبور گزیدگی مالش دهید.
  3. با استفاده از نوک انگشتانتان، آرام‌آرام و با حرکات دایره‌ای یا خطی، روغن را به ناحیه زنبور گزیدگی ماساژ دهید. این کار می‌تواند به تسکین درد و التهاب کمک کند.
  4. اگر لازم باشد، این فرآیند را چندین بار در روز تکرار کنید تا تسکین بیشتری احساس شود.
  5. پس از ماساژ، ممکن است بخواهید ناحیه زنبور گزیدگی را با یک باند یا ضماد پوشانده تا از هوا و آلودگی‌های بیشتر محافظت شود.

درمان زنبور گزیدگی با روغن مگس

پیشنهاد ویژه:خرید روغن مگس از فروشگاه مندو سلام

۱۰. از بین بردن سموم بدن

روغن مگس دارای خواصی است که در از بین بردن سموم بدن موثر است.استفاده از این روغن در تمیز کردن کبد و سیستم گوارشی،تسهیل در فرایند انتقال سموم از بدن،تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهابات کمک میکند.

به عنوان مثال،با هم خواندیم که روغن مگس دارای ترکیباتی است که خواص ضد التهابی،ضد اکسیدانی و ضد عفونی کننده دارد،که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش درونی می شود. همچنین برخی از ترکیبات موجود در روغن مگس به عنوان انتی اکسیدان ها عمل می کنند و در نخلیص بدن از الودگی ها و سموم موجود در محیط  کمک  میکند.

روش مصرف روغن مگس برای از بین بردن سموم بدن

روغن مگس را میتوان به عنوان یک تکمیل کننده غذایی مصرف کرد.برای این کار،می توانید چند قطره از این روغن را به یک پیشخور غذایی مثل ماست یا ابمیوه اضافه کرده و مصرف کنید.

همچنین میتوانید این روغن را به عنوان یک روغن ماساژ بر روی پوست استفاده کنید،این ماساژ می تواند به تسهیل درتخلیص سموم بدن کمک کند و همچنین باعث تسکین دردها و التهاب های مرتبط با سموم شود.

توجه

روغن مگس باید در شرایطی نگهداری شود که از نور مستقیم خورشید، حرارت و رطوبت زیاد محافظت شود. بهترین روش نگهداری، در یک محیط خنک، خشک و تاریک می‌باشد. همچنین، مهم است که در بطری یا محفظه‌ای که در آن قرار گرفته است، به طور کامل بسته شود تا از هوا، نور و رطوبت محافظت شود.

کارشناسان فروشگاه عطاری آنلاین من دو سلام، جهت مشاوره آنلاین در خدمت شما هستند. ما را در پیج اینستاگرام مندو سلام همراهی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا