چگونه جوش صورت و آکنه را درمان کنیم؟

چگونه جوش صورت و آکنه را درمان کنیم؟

یکی از مشکلات رایج دوران نوجوانی جوش و آکنه است. این جوش های مزاحم در افراد به شکل های متفاوتی مانند جوش های سرسیاه، سرسفید یا التهابی نمایان می شوند. این جوش ها ممکن است در بزرگسالی نیز همراه شما باشد که ناشی از عوامل مختلفی می باشد در این مقاله قصد داریم شما را راهکارهای درمان جوش صورت و آکنه آشنا نماییم تا انتهای مقاله ما را دنبال نمایید.یکی از دغدغه های دوران نوجوانی و جوانی این است که چگونه جوش صورت و آکنه را درمان کنیم؟

پوست مهمترین و اصلی ترین پوشش اعضاء بدن، ضمن جذب مواد مختلف و محافظت اندام انسان، سموم بدن را نیز دفع می کند.پوست به ندرت بیمار می شود و اکثر بیماری های پوستی نشانه ای از یک بیماری داخلی است. پوست مانند آینه ای درون ما را نشان می دهد و می توان از تغییر رنگ و شفافیت پوست مشکل مریض را پیدا کرد.معمولا وقتی که ریه ها و کبد ناراحت اند، پوست کهیر و یا جوش می زند؛ و متاسفانه در طب مدرن این تغییرات پوست را با کرم کورتیزون و یا آنتی بیوتیک ها درمان می کنند که به جای درمان، مرض را به داخل بدن برده و دردی بر دردهای دیگر اضافه می کند.

←پیشنهادات ویژه: آناریف (ضد اسهال)

آکنه یکی از بیماریهایی است که معمولا در بلوغ و بعضی اوقات در سنین بالاتر بروز می کند. در صورت و گردن و گاهی دیگر نقاط بدن جوشهای زیر و قرمز رنگی ظاهر می شود که سر آن سیاه است و غالبا بزرگتر شده و دردناک می شود.علت این بیماری ترشح مقدار زیادی چربی بوسیله غده مترشحه در زیر پوست است. این چربی منافذ پوست را مسدود ساخته و باعث عفونت می گردد که در نتیجه پوست در آن نقاط متورم شده و سرجوشها سیاه می شود. بنابراین کسانی که پوستشان چرب می باشد بیشتر در معرض این بیماری قرار دارند.

البته چربی برای پوست لازم است چون پوست را چرب و مرطوب نگاه داشته و از خشک شدن و چین و چروک، جلوگیری می کند.علت زیاد شدن ترشح چربی اختلالات داخلی بدن مانند تغییرات هورمونی، استفاده از قرص های ضدبارداری، داشتن رژیم غلط و وجود مواد سمی در خون می باشد. علت اساسی این مرض و اکثرا امراض خوردن غذاهای نامناسب مانند گوشت و چربی زیاد، غذاهای سرخ شده، شیرینی و شکر، و به طور کلی غذاهای آماده و حاضری، داشتن یبوست و کارنکردن کبد، که نمی تواند مواد سمی بدن را خارج سازد؛ و آلرژی می باشد.

چگونه جوش صورت و آکنه را درمان کنیم؟

←پیشنهادات ویژه: ارنجیوم (دیابت)

راهکار های درمان آکنه

  1. شکر، نان سفید و مواد غیر طبیعی و شیمیایی، مانند شکلات، آب نبات، شیرینی، کیک و بیسکویت را از برنامه غذایی خود حذف کنید.
  2. از غذاهای چرب و سرخ شده، مارگارین و چربی های جامد و اشباع شده استفاده نکنید.
  3. لبنیات را از برنامه غذائی خود حذف کنید. زیرا دارای هورمون بوده و باعث اختلال هورمونی می شود.
  4. نمک و غذاهای دود زده و کنسرو شده، بدن را مسموم می سازد.
  5. برای اینکه فعالیت غدد چربی را کم کنید از اسیدهای چرب اشباع شده مانند روغن تخم کتان، روغن کنجد، روغن تخم کدو، روغن گردو استفاده کنید. روغن تخم کتان مواد سمی را از روده بزرگ دفه می کند و پوست را روشن و شفاف می سازد. هر روزه یک قاشق سوپ خوری از این روغن ها را روی سالاد بریزید، و یا دو کپسول 500 میلی گرمی سه بار در روز میل نمایید.
  6. ویتامین ث از عفونت جلوگیری کرده و بدن را تمیز می کند. هرروز 3000 میلی گرم یعنی 3 گرم استفاده نمایید
  7. سبزیجات و میوه جات تازه دارای آنزیم بوده که سیستم مصونیت بدن را تقویت می کند.
  8. فلز روی برای سلامتی پوست ضروری است و کمبود آن باعث آکنه می شود. مقدار مصرف آن 15 میلی گرم دوبار در روز است.
  9. اگر یبوست دارید از گیاهان ملین استفاده کنید تا یبوست برطرف گردد.
  10. مصرف ویتامین های ب – کمپلکس باعث کم شدن ترشح چربی شده و پوست را سالم می کند. مقدار 100 میلی گرم در روز استفاده کنید.
  11. غذاهای که دارای ویتامین آ و ب – کمپلکس ، ث می باشند؛ و جو، جوانه گیاهان مختلف، هویج، جعفری، لیمو، خیار و آناناس.
  12. به مقدار 200 میکروگرم در روز سلنیوم مصرف کنید.
  13. فلز مس به مقدار 3 میلی گرم در روز ضروری است.

←پیشنهادات ویژه: نازبو(خون ساز)

از بین بردن جوش صورت و آکنه

 

برای از بین بردن جوش صورت و آکنه از چه گیاهانی باید استفاده نماییم

  • با روغن و یا گل بابونه صورت خود را بخور دهید
  • گیاه ختم ذهبی خاصیت ضدمیکروب داشته و سموم را از بدن دفع می کند. از دم کرده آن به مقدار یک فنجان سه بار در روز بنوشید.
  • شیره صبرزرد بدن را تمیز می کند. مقدار مصرف آن یک قاشق سوپ خوری مخلوط با آب، سه بار در روز قبل از غذا می باشد.
  • اکی ناسیا مصونیت بدن را بالا برده و آن را تقویت می کند.
  • کرم ویتامین آ و صبرزرد، روغن گل همیشه بهار، پوست را لطیف و شفاف کرده و جوشها را از بین می برد. هر کدام از آنها را می توانید روی پوست صورت بمالید.
  • برای تمیز کردن پوست از اسید آلفاهیدورکسی و گلای کولیک اسید استفاده کنید. این مواد سلولهای مرده پوست و جوشها را از بین می برد.

←پیشنهادات ویژه: صابون عصاره حلزون

داروهای دهمیوپتی 

برای درمان جوش صورت از داروهای زیر برای مدت دوهفته استفاده کنید:

  1. Hepar Sulf 6c برای کسانی است که جوشهای بزرک دارند که سر آنها سفید است و هنگامی که به آن دست می زنند دردناک می باشد. مقدار مصرف آن چهار قرص زیر زبان سه بار در روز .
  2. اگر جوشها روی صورت و بینی است از Ledum 6c استفاده کنید.
  3. Kali Bromatum 6C برای مواردی است که جوشها با خارش و سوزش همراه است و روی سینه و شانه ظاهر می شود.

سخن پایانی

عطاری آنلاین من دو سلام در این مقاله شما را با راه های درمانی جوش و آکنه آشنا کرد و با ارائه محصولات گیاهی شما را در بهبود همیاری می نماید. برای آشنایی با ما اینستاگرام من دو سلام را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا