چند درمان ساده برای بیماری عفونی

infectious disease

بیماران عفونی

همانطور که می دانید امروز برای درمان بیماری های عفونی از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود؛ که متاسفانه به علت مصرف بیش از اندازه این داروها، سیستم مصونیت بدن تضعیف شده و آنتی بیوتیک ها کارائی خود را از دست داده، و حتی گاهی باعث بدتر شدن مرض نیز می شوند. ضرر دیگر این مواد از بین رفتن میکروب های مفید روده است؛ که باید بعد از استفاده کامل، دوباره با خوردن قرص های اسیدوفیلوس جایگزین گردند. به این صورت که یک قرص حدود بیست دقیقه قبل از هر و غذا برای مدت دو هفته استفاده شود تا محیط میکروبی روده بزرگ بحالت اولیه برگردد.

باکتری ها هنگامی که وارد بدن انسان می شوند سلول ها را محاصره کرده و در محیطی که دورادور سلول می سازند شروع به تولید مثل می کنند؛ ولی نمی توانند وارد سلول شوند. بنابراین درمراحل اولیه امراض عفونی حتی استفاده از ویتامین ث می تواند باکتری ها را کشته و از بین برد.

البته خطر بیماریهای عفونی این است که ممکن است عفونت به قلب رسیده و عوارض متعددی را به وجود آورد. بنابراین در صورت ابتلا به این بیماری ها باید فورا به پزشک مراجعه نمود. گاهی با یک آزمایش ساده می توان به وجود بیماری های عفونی پی برد. مثلا بیشتر گلو دردها عفونی نبوده و می تواند فقط یک تورم ساده باشد، که احتیاج به آنتی بیوتیک ندارد. و در اینصورت با غرغره آب نمک و یا چای مریم گلی و خوردن ویتامین ث از بین می رود ولی برای تشخیص گلو درد عفونی می توان آزمایش زیر را انجام دهید:

←پیشنهادات ویژه: داروی پرنیان برای بیماری خون

دست خود راروی استخوان ساق های پا بکشید اگر ساق پای راست گرم تر از ساق پای چپ باشد حتما بیماری عفونی است و باکتری باعث آن شده است.

آزمایش دیگر : به آرامی دست خود را روی استخوان گونه از طرف بینی به طرف گوش بکشید اگر دردی احساس کردید عفونت باعث گلو درد شده است.

بسیاری از بچه ها و بزرگسالان نسبت به آنتی بیوتیک حساسیت دارند و نمی توانند از این داروها استفاده کنند که در اینصورت گیاهان طبی و ویتامین ها را می توان با اجازه پزشک به جای آنها به کاربرد:

  • یک قرص ویتامین ث هزار میلی گرمی هرروز به فاصله 10 ساعت.
  • قرص ویتامین آ 10000 واحدی برای دو روز 5 قرص در روز استفاده کنید.
  • هسته آووکادو را بشکنید و آن را در یک لیتر آب جوش انداخته و بگذارید به مدت یک ساعت به آرامی بجوشد. سپس آن را صاف کرده و یک قاشق سوپخوری بوده و حتی در بسیاری از موارد از آنتی بیوتیک بهتر کارائی دارد.
  • مقدار یک قاشق چایخوری آقطی و یک قاشق چایخوری زیزفون را در یک لیوان آب جوش ریخته و بگذارید به مدت 5 دقیقه دم بکشید؛ سپس آن را صاف کرده و یک فنجان از این دم کرده را هر ساعت بنوشید.
  • سیر یکی از بهترین آنتی بیوتیک ها بوده و از قدیم الایام در تمام دنیا بر ضدبیماریها به کار می رفته است. نوشته هایی در دست است که نشان می دهد که از سیر در بابل، چین و مصر و دیگر کشورها بعنوان یک گیاه معجزه آسا استفاده می شده است. برای استفاده از این گیاه مقدار یک قاشق پودر سیر را در یک لیوان عسل ریخته و آن را کاملا بهم بزنید. مقدار مصرف آن یک قاشق چای خوری سه بار در روز است و یا این که به جای پودر سیر می توانید آب سیر تازه را گرفته و با عسل مخلوط کنید.

←پیشنهادات ویژه: لویسه خواب آور

فرمول دیگر برای بیماری عفونی : استفاده از چای مریم گلی و سیر می باشد : به این صورت که یک قاشق سوپخوری مریم گلی خشک را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید برای مدت 5 دقیقه دم بکشد، سپس آن را صاف کرده و به آن یک قاشق سوپخوری آب سیر اضافه کنید. با این محلول هر ساعت یکبار غرغره کنید و حتما یک فنجان از آن را 6 -4 مرتبه در روز بنوشید تا گلو درد کاملا از بین برود.

  • خیار را رنده کرده و آب آن را بگیرید و یک لیوان آب خیار 5 بار در روز بنوشید.
  • اگر مبتلا به عفونت ریه شده اید و یا سینه پهلو و خروسک گرفته اید مقداری پیاز را بجوشانید و سپس آن را له کرده و بین دو لایه پارچه قرار دهید و برای مدت دو ساعت آن را روی سینه بگذارید. این عمل را دوبار در روز انجام دهید تا بیماریهای شما از بین برود.
  • برای رفع سرماخوردگی و عفونت ریه از کمپرس شیر گرم استفاده کنید، به این صورت که شیر را گرم کنید حوله ای را در آن فرو برده سپس آن را فشار دهید تا آب آن گرفته شود و بعد این حوله را روی سینه بگذارید و حوله ای دیگر روی آن قرار داده و بعد ان را با پتو بپوشانید. هنگامیکه حوله سرد می شود دوباره آن را عوض کنید تا باکتریها از بین بروند زیرا میکروب ها شیر را بیشتر از خون انسان دوست دارند.

از این همراهی بسیار سپاس گذاریم عطاری آنلاین من دو سلام را در مقالات بعدی دنبال نمایید. در اخر این مقاله شما را با راه های درمانی بیماری عفونی اشنا کردیم برای آشنایی با ما اینستاگرام ما را دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا