فلفل سفید

نام فارسی: فلفل سفید
نام علمی
:Piper nigrum

تیره: Piperaceae

نام انگلیسی white pepper

فلفل سفید و تاثیرات آن بر سلامتی

فلفل یک ادویه ضروری است که می تواند طعم هر غذایی را بهتر کند.
در این مقاله، تفاوت‌های بین فلفل سفید و سیاه و اینکه چگونه گنجاندن پودر فلفل سفید در رژیم غذایی شما می‌تواند به طور کلی برای شما مفید باشد را شرح می‌دهیم.

فواید فلفل سفید برای سلامتی

فلفل سفید فواید زیادی برای سلامت کلی فرد دارد. ممکن است در بهبود مشکلات گوارشی، مشکلات دندانی، درمان دیابت، سردردهای جزئی، سرفه و سرماخوردگی و یا حتی کاهش وزن تاثیر بگذارد! حتی برای مشکلات جدی مانند سرطان و ناراحتی های قلبی، فلفل سفید برخی از درمان ها را در آستین خود دارد! با این حال، مهم است که فرد از آن به درستی و در نسبت های مناسب استفاده کند تا بهترین نتیجه را بگیرد.

 

←پیشنهادات ویژه: فلفل سفید

برخی از فواید شگفت انگیز فلفل سفید برای سلامتی به شرح زیر است:

تسکین درد

این فلفل یا در واقع همه فلفل ها حاوی کپسایسین هستند، ماده ای داغ که گرما تولید می کند از  این خاصیت اساسی فلفل در ژل ها و اسپری های تسکین دهنده درد استفاده می شود. تحت تاثیر کپسایسین، فرد احساس می‌کند که گرما در ناحیه آسیب‌دیده ایجاد می‌شود، به همین دلیل درد ناشی از اسپاسم یا رگ به رگ شدن کاهش می‌یابد .

 کمک به آرتریت

پیپرین موجود در فلفل همچنین دارای خواص ضد التهابی است. بنابراین، برای همه کسانی که آرتریت دارند و از تورم و درد عضلانی رنج می برند بسیار مفید است

فواید فلفل سفید

کاهش وزن

فلفل به دلیل وجود کپسایسین به سوزاندن چربی های داخل بدن و در نتیجه به کاهش وزن کمک می کند. به همین دلیل است که اکثر داروها و محلول های کاهش وزن حاوی کپسایسین هستند.

←پیشنهادات ویژه: کامبوچا قهوه سبز (چربی سوز)

درمان سرطان
طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه ناتینگهام و انجمن تحقیقات سرطان آمریکا، کپسایسین موجود در فلفل سفید می تواند برخی از سلول های سرطانی را از بین ببرد. مشخص شده است که به ویژه در درمان سرطان پروستات مفید است. با این حال، تحقیقات بیشتر در مورد این موضوع هنوز در حال انجام است.

درمان کننده سردرد

فلفل سفید همچنین برای درمان سردرد بسیار مفید است. هنگامی که نوروپپتید، ماده P، درد را به مغز منتقل می کند، درد در سر ایجاد می شود. با این حال، کپسایسین می تواند این انتقال را مسدود کند و در نتیجه علائم سردرد را کاهش دهد

 سرفه را درمان می کند

کسانی که دچار سرفه بد و گلودرد شده اند باید پودر فلفل سفید را با کمی عسل خام مصرف کنند تا تسکین پیدا کنند. عسل خام و فلفل سفید ترکیب می شوند تا خواص آنتی بیوتیکی داشته باشند و همچنین گرما تولید کنند. بنابراین، آنها به راحتی سرفه و سرماخوردگی را تسکین می دهند

 ضدتنگی نفس

گرمای تولید شده توسط فلفل سفید می تواند به پاکسازی مجرای بینی و رفع گرفتگی بینی کمک کند. تا آنجا که می تواند با تمیز کردن مجاری هوا با عفونت های مجرای بینی مبارزه کند و در نتیجه به تنفس صحیح کمک کند.

 از زخم معده جلوگیری می کند

مصرف فلفل سفید می تواند باکتری های ایجاد کننده زخم معده و روده را از بین ببرد. بنابراین برای پیشگیری از بیماری های معده مانند زخم معده و معده درد مفید است.

 کنترل فشار خون

از آنجایی که فلفل سفید سرشار از فلاونوئیدها و ویتامین های C و A است، برای کنترل فشار خون بسیار مفید است. افرادی که فشار خون بالا و سایر مسائل مرتبط دارند باید آن را در رژیم غذایی روزانه خود لحاظ کنند.

←پیشنهادات ویژه: ساتیووس کاهنده فشار خون

 

 ارتقای سلامت قلب

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این فلفل این است که به دلیل خاصیت گرما زایی که دارد باعث تعریق زیاد و دفع مایعات اضافی از بدن می شود. در اینجا یک واقعیت وجود دارد که مایعات بیش از حد در بدن، به ویژه در اطراف قلب، می تواند بر قلب فشار وارد کند و بر عملکرد آن تأثیر منفی بگذارد. حتی می تواند منجر به احتباس آب در بدن، همراه با مشکل در تنفس به دلیل فشار بیش از حد روی ریه ها شود. از این رو، برای خارج کردن مایعات اضافی از بدن، مصرف فلفل سفید مهم است.

فواید فلفل سفید
 خواص آنتی اکسیدانی

وجود فلاونوئیدها و ویتامین ها در فلفل سفید عامل خاصیت آنتی اکسیدانی آن است. این امر آن را به یک مبارز بالقوه در برابر ارگانیسم هایی تبدیل می کند که ممکن است وارد بدن شده و به سلول های موجود در آن آسیب برساند

 هضم را بهبود می بخشد

یکی از ویژگی های منحصر به فرد فلفل سفید این است که جوانه های چشایی را تحریک می کند تا سیگنالی را برای ترشح اسید هیدروکلریک به معده ارسال کند که برای هضم غذا ضروری است. از این رو، این یک بخش اساسی از رژیم غذایی روزانه است که بهتر است  مصرف می کنیم.

 کنترل قند خون

از آنجایی که  فلفل در افزایش متابولیسم بدن مفید است و همچنین به فرآیند هضم کمک می کند، مشخص شده است که در کنترل قند خون مفید است . مخلوط فلفل سفید با پودر دانه شنبلیله و زردچوبه، زمانی که هر روز با یک لیوان شیر مصرف شود، می تواند به کاهش سطح قند کمک کند. برای اکثر بیماران دیابتی مفید است.

 منبع معدنی

سرشار از فلاونوئیدها و ویتامین‌های A ، K و C است. حاوی مقدار زیادی منگنز، آهن و فیبرهای غذایی است و بنابراین تامین سالم مواد معدنی را برای بدن تضمین می‌کند.

 درمان دندان درد

پودرآن زمانی که همراه با روغن میخک یا نمک خوراکی استفاده شود، دندان درد را تسکین می دهد.

 از نفخ شکم جلوگیری می کند

از قدیم الایام فلفل سفید و سایر انواع فلفل ها دارای خاصیت نفخ آور بوده و به همین دلیل از تشکیل گاز در روده ها جلوگیری می کند. این اتفاق می افتد زیرا فلفل ترشح اسید هیدروکلریک را افزایش می دهد و به هضم بهتر کمک می کند.

←پیشنهادات ویژه: عرق ۱۱ گیاه (معده و روده)

 

فواید فلفل سفید برای چشم

فلفل سفید به عنوان یک ماده مفید برای برخی از بیماری های چشمی مانند آب مروارید و ضعف بینایی شناخته شده است.

بینایی را بهبود می بخشد
فلفل سفید با بهبود بینایی افراد برای چشم مفید است. استفاده از آن همراه با پودر بادام، کریستال های قند، دانه های بادیان و پودر تریفالا برای کمک به افرادی که بینایی ضعیفی دارند شناخته شده است. با این حال، توصیه می شود قبل از استفاده از این روش از یک متخصص گیاهی شناخته شده مشاوره بگیرید زیرا ممکن است برای شرایط خاصی مناسب نباشد.

←پیشنهادات ویژه: بادیان ختایی

 

درمان آب مروارید

این گیاه  نیز برای  درمان آب مروارید بسیار موثر در نظر گرفته می شود. با بادام به نسبت 1:5 ترکیب کنید و سپس با شکر قهوه ای و  مخلوط کنید. این یک درمان معجزه آسا برای آب مروارید است که بر روی بسیاری از بیماران آزمایش و آزمایش شده است.

فواید فلفل سفید برای پوست

به دلیل خاصیت گرمایی که دارد، استفاده مستقیم روی پوست توصیه نمی شود. اما هنگامی که به طور منظم مصرف شود، می تواند به درمان تعداد زیادی از مشکلات مربوط به پوست کمک کند و از داشتن پوستی سالم به روشی آسان، مقرون به صرفه و طبیعی اطمینان حاصل کند.

پیشگیری از سرطان پوست

استفاده از  آن با پودر فلفل سیاه روی پوست می تواند از اشعه های خطرناک UV خورشید که می تواند باعث سرطان پوست و سایر بیماری های پوستی شود، جلوگیری کند. با این حال، توصیه می شود نظر یک متخصص پوست را جویا شوید زیرا ممکن است این ماده برای همه انواع پوست مناسب نباشد.

 درمان ویتیلیگو

این گیاه حاوی پیپرین است که ماده ای است که برای تحریک رنگدانه های پوست بسیار مفید است. این یک راه حل ایده آل برای بیماری هایی مانند ویتیلیگو است که در آن پوست رنگدانه های خود را از دست می دهد و سفید می شود. بهترین چیز در مورد استفاده از فلفل برای این منظور این است که آن کاملاً طبیعی است و در مقابل داروهای شیمیایی دارای عوارض جانبی نیست.

←پیشنهادات ویژه: برگ لیمو عمانی

فلفل

 رفع چین و چروک

فلفل سفید به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان زیاد، درمان فوق العاده ای برای خطوط ریز، چین و چروک و لکه های تیره است که از نشانه های بارز پیری هستند. استفاده از فلفل در رژیم غذایی روزانه می تواند به شما کمک کند برای مدت طولانی تری زیبا و جوان به نظر برسید!

 لایه برداری

فلفل یک لایه بردار عالی است و می توان از آن برای ساخت اسکراب برای از بین بردن سلول های مرده پوست استفاده کرد. برای این منظور, از فلفل سفید تازه خرد شده استفاده کنید. استفاده از این اسکراب به شما کمک می کند تا سموم را از پوست پاک کنید تا پوستی نرم و درخشان داشته باشید. در عین حال، به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن، گردش خون و اکسیژن را در پوست تقویت می کند و آن را پرانرژی و شاداب تر می کند.

  موهای زائد

موهای زائد روی پوست را می توان با استفاده ازاین فلفل به همراه کافور برای همیشه از بین برد. این دو ماده را با روغن بادام مخلوط کنید و اجازه دهید مخلوط به مدت 10-15 دقیقه روی پوست بماند. به از بین بردن دائمی موها کمک می کند. با این حال، فرد باید این روش را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کند تا ببیند که آیا با نوع پوست فرد سازگار است یا نه. بعداً می توان آن را روی پاها و بازوها امتحان کرد. با این حال، آن را در قسمت های حساس مانند زیر بغل و خط بیکینی استفاده نکنید.

←پیشنهادات ویژه: پودر مو بر

 

فواید فلفل سفید برای مو

پودر فلفل  خاصیت گرمایی زایی دارد بنابراین در از بین بردن شوره سر مو موثر است. در عین حال، یک داروی مفید برای احیای مو نیز می باشد.

برای درمان شوره سر

فلفل های سفید و سیاه گیاهان فوق العاده ای در نظر گرفته می شوند که می توان از آنها برای درمان مشکلات شوره سر استفاده کرد. فلفلهای سفید را با کشک ترکیب کنید و این مخلوط را روی پوست سر بمالید. پس از نیم ساعت استفاده، مخلوط را با آب بشویید. استفاده از این مخلوط به طور معجزه آسایی به از بین بردن شوره سر روی پوست سر کمک می کند. اجازه ندهید این مخلوط برای مدت بیشتری بماند زیرا ممکن است پوست سر را بسوزاند.

←پیشنهادات ویژه:  گل سرشور درشت

 

 احیا کننده مو

فلفل سفید در ترکیب با دانه های لیمو به عنوان احیا کننده مو نیز عمل می کند. مخلوط را روی موها بمالید و بگذارید 10-15 دقیقه بماند. آن را بشویید تا موهایتان براق، براق و نرم شود.

تفاوت بین فلفل سیاه و سفید

فلفل سیاه میوه نارس از شراب فلفل است که به رنگ سبز است. آن را می پزند و خشک می کنند تا پوسته سیاه و چروکیده به آن بدهد.
فلفل سفید میوه رسیده شراب فلفل است که در شراب به رنگ قرمز تیره است .
نزدیک به 15 روز در آب خیس می شود و پس از آن پوست آن شروع به ریزش می کند. هنگامی که پوست از بین می رود، دانه سفید داخل میوه فلفل همان چیزی است که خشک می شود و به عنوان فلفل سفید کامل یا پودر استفاده می شود.

وقتی صحبت از طعم به میان می‌آید، فلفل سیاه و سفید هر دو طعم خود را دارند.

از آنجایی که هر دو از یک گیاه می‌آیند، فلفل سیاه و سفید دارای فواید و کیفیت‌های مشابهی هستند و تنها تفاوت‌های جزئی در عطر و طعم دارند. آنها سرشار از ویتامین های K، A و C هستند و همچنین منبع خوبی از فیبر غذایی هستند. در عین حال، حاوی قند کمتر و کلسترول صفر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا