طرز تهیه شیر سویا

Soy milk

طرز تهیه شیر سویا

شیر سویا که از لوبیای سویا تهیه می‌شود بسیار مغذی بوده و دارای پروتئین ویتامین و مواد معدنی زیادی است و می‌توان آن را جانشین گوشت کرد .

  مواد حیوانی بدن را اسیدی کرده و مستعد بیماری های مختلف می کند. در حالی که شیر سویا بدن را قلیایی می نماید.

 در ۱۰۰ گرم لوبیای سویا مواد زیر وجود دارد:

آب 10 گرم
پروتئین 34 گرم
چربی 17.7 گرم
موادنشاسته ای 29 گرم
کلسیم 226 میلی گرم
فسفر 550 میلی گرم
آهن 8.4 میلی گرم
ویتامین D 80 واحد
ویتامین B1 1.1 میلی گرم
 ویتامین B2 , B3  2.3  میلی گرم

←پیشنهادات ویژه: صابون ضد باکتری گوگرد ۹٪

جدول زیر دو بیای سویا با گوشت گاو مقایسه شده است:

نام سویا گوشت
آب 9/87 % %74
پروتئین %36/67 %23/74
چربی %17 %2/3
پتاسیم %3/1 %0/54
اسید فسفریک %1/47 %0/66

همانطور که در جدول دیده می شود مقدار پروتئین سویا یک و نیم برابر گوشت گاو می باشد .

برای تهیه شیر سویا مقدار مورد احتیاج از لوبیای سویا را در آب سرد خیس کنید و بگذارید یک شب بماند البته چون لوبیا ورم می کند ظرفی بزرگتری انتخاب کنید که پس از متورم شدن گنجایش آن را داشته باشد

صبح مومیایی پرحجم را به مقدار سه برابر آنها در داخل مخلوط کن برقی بریزید و بگذارید برای چند دقیقه کار کند تا کاملاً مانند شیر شود سپس آن را در داخل کیسه پارچه ای ریخته و آویزان کنیم و در زیر آن ظرفی قرار دهید تا شیر سویا قطره قطره در داخل ظرف جمع شود . بعد از چند ساعت آن را فشار دهیم تا آب آن کاملا خارج شود . آنچه در داخل ظرف کم شده در داخل دیگ ریخته و روی اجاق قرار دهید و بگذارید به جوشد البته مرتب آن آن را هم بزنید تا غلیظ شود البته این شیر سویا مزه ندارد و برای اینکه آن را خوشمزه کنید کمی عسل و نمک دریا به  آن اضافه کنید و یا اینکه از وانیل و کاکائو استفاده نمایید. شیر سویا را در شیشه ای ریخته و در داخل یخچال بگذارید.

آنچه را که از لوبیای سویا در داخل کیسه باقیمانده مالچ سویا نامیده می شود و از آن می توان برای پختن کیک استفاده کرد.

طرز تهیه شیر سویا در منزل

←پیشنهادات ویژه: عرق کندر

برای پختن کیک سویا از موارد زیر استفاده کنید:
  • 1/5 فنجان مالچ سویا
  •  یک فنجان آب
  • دو عدد تخم مرغ
  • مثل فنجان روغن
  • سه و نیم فنجان عسل
  • دو فنجان آرد سیاه
  • ۴ قاشق سوپخوری پودر نارگیل
  • ۴ قاشق سوپخوری بیکینگ پودر
  •  نیم فنجان کشمش یا زرشک
  • یک قاشق چایخوری وانیل

 ابتدا مالچ سویا آب تخم مرغ روغن وانیل و عسل را در داخل مخلوط کن برقی ریخته تا کاملا این مواد با هم مخلوط شوند. سپس آرد و پودر نارگیل بیکینگ پودر و کشمش یا زرشک به آن اضافه کرده و در دستگاه را به کار اندازی تا مخلوط یکنواختی به دست آید. این مخلوط را در داخل ظرف کیک پزی که کمی روغن در آن ریخته اید بریزید و آن را در داخل سر با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت ۴۵ یا ۴۰ دقیقه بپزید پس از پختن می توان روی آن تکه های میوه مانند زردآلو قرار دهید.

←پیشنهادات ویژه: عرق مرزنجوش

طرز تهیه پنیر سویا

مقداری شیر سویا را در ظرفی بریزید و در اتاق گرم قرار دهید تا ترش شود ایا برای اینکه سریعا این عمل انجام گیرد مقداری سرکه سیب به آن اضافه کنید تا ببرد سپس شیر ترش شده را در داخل ظرفی ریخته و بگذارید بجوشد تا قسمت بریده شده کاملاً جدا شده و روی ظرف قرار گیرد. البته قسمت آبکی آن در ته ظرف می ماند. سپس محتوایات دیگر را در داخل کیسه ای بریزید و ظرفی در زیر آن بگذارید تا آب آن در ظرف جمع شود . آنچه در کیسون ای مانند پنیر سویا است. برای اینکه طرح آن خوشمزه شود می تواند کمی پروتئین گیاهی و روغن سویا به آن اضافه کرد.

 

روش های طرز تهیه پنیر سویا

 

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با محصولات پوست صورت از طریق سایت من دو سلام با ما در ارتباط باشید. از این که تا انتهای این مقاله ما رو همراهی کردید سپاسگزاریم. ما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا